MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

O´Week at Uni St Lucia!

Kategori: VARDAGEN

Ja då har man börjat skolan, nästan i alla fall. Denna vecka är det orientation för alla internationella studenter, dvs sådana som jag =). I måndags befann jag mig i en gigantisk aula (arena) med 3000 internationella studenter från världen över. Snacka om att man känner sig liten =).

Vi blev välkomnade av ett x antal olika personer, allt ifrån sekreteraren på information till han som accepterar och godkänner de internationella studenterna. Varje termin intas det runt 3000 internationella studenter och sammanlagt går det 40 000 + studenter på UQ. Efter ofantligt mycket information visades det på PP hur många som kommer från vilka länder utav dessa 3000. Detta tog ca 30 min men roligt var det. Haha...Jag satt och väntade på att Sverige skulle dyka upp för att se hur många vi var. Flest var det från Kanada, USA, Asien och Mellanöstern med ca 200-400 personer per land. När Skandinavien väl dök upp var vi inte många...inte ens tillsammans!
Finland: 2 personer
Norge: 8 personer
Danmark: 4 personer
Sverige: 11 personer.

Varje gång det var +100 eller 1 person som visades på skärmen blev det sjukt jubel. +100 var ju roligt då de blev patriotiska och när det var 1 jublade alla i stöttande (naaw) syfte. Det var roligt att se och jag måste erkänna att jag trodde det skulle vara fler än 11 svenskar. Dock hann jag aldrig se vilka dessa 11 var när jag reste mig upp o vinkade men de dyker säkert upp någonstans under tiden?!
Som sagt mycket information att ta till sig på en och samma gång men precis som allt annat lär man sig under tiden.

Vi blev även bjudna på mingel mat i pausen och efteråt var det klassisk australiensisk wiener BBQ (ett toastbröd med underlig korv i toppad med bostongurka och senap) Didnt try it, sorry! Nästa gång, kanske!

Sen har jag jobbat på rumsletandet som vanligt. Idag tror jag dock att jag kanske har hittat något, Ska dock titta på en till imorgon och det får F*n vara den sista nu. Nu orkar jag dessvärre inte mer. Har fått blåsor, skoskav och ömma fötter, bränt min snok och fått en härlig "bonnabränna".

I morgon är det Market Day i skolan och då är det dags för att möjligtvis signa upp sig på någon club eller Society. Får se vad dagen har att erbjuda, men gratis mat, gratis saker och gratis konserter är alltid roligt, kanske roligare om man hade någon att dela dagen med, men detta löser sig så småningom! Så i morgon ska det hållas tummar för att jag fixar boende och kanske joinar något.


För er som inte är uppdaterade med Facebook eller MSN har jag även anmält mig till BootCamp och PoleDancing till våren. Intensivträning på hög nivå. =)
Nu läggdags då det är e lång dag i morgon!

För er som inte vet så har jag även Skype (monwoj84) för de som vill prata live =)

Soliga och varma kramar från staden jag börjar gilla STARKT!

PUSS

KOMMENTARER:

  • Matilda säger:
    2010-02-23 | 20:43:02

    Både jag och mamma fick glädjetårar när vi läste sista raden. Hon hälsar så gott!

Kommentera inlägget här: