MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

WHERE THE STREETS HAVE NO NAME

Kategori: VARDAGEN

Då har det nästan gått en vecka sen jag skrev sist, jag ber om ursäkt men är man på semester så är man, right?!

Denna veckan har det inte hänt så mycket, det har dessvärre inte varit helt okej väder så därför har man fått hitta på annat skoj. För några dagar sen hyrde vi en tricycle och åkte till stranden Puka beach . Denna strand är känd för sina snäckor (bilder kommer senare), sjukt coola och dessutom snygga som prydnader. Sedan åkte vi vidare till en annan strand. Här var det dock inte jätte mysigt och dessutom blev vädret dåligt. Vi åkte tillbaka till hotellet och hyrde oss en moppe. Vi tog oss igenom ön på en timme i ösregn, men skoj var det och dessutom fick Seb leka av sig lite ;-).

De sista dagarna har vi inte gjort mycket mer än att slappa, få lite färg under de få timmarna solen var framme och försöka njuta av de sista dagarna i paradiset.

Dagen innan vi skulle åka till Manila blev jag tillfrågad om jag ville ställa upp som "modell" för hotellets hemsida. Det var jätte skoj dock under "honeymoon-middagen" fick jag en annan man än Sebastian då han inte ville ställa upp. Jag fick mig en amerikanare som pratade nonstopp, men han var trevlig och vi försökte titta varandra djupt i ögonen utan att börja skratta. (Bilder kommer senare).

Igår när vi skulle flyga från Boracay till Manila visade det sig att vi hade hamnat på fel buss, vi kom på det rätt snabbt och haffade en bil in the middle of nowhere som körde oss till rätt flygplats. När vi kom fram till Manila, var vi jäkligt hungriga så vi lämnade av oss sakerna på hotellet och åkte in till ett giganstiskt köpcentrum. 

Vill man shoppa någonstans i Asien ska man åka till Manila då det sägs vara Asien shopping city och det kan mycket väl stämma.  Köpcentrumen är giganstiska och de finns överallt.

Imorse var det dags att ta förväl igen och det är aldrig skoj. Mitt plan var försenat nästan två timmar och nu är jag i Brunei och väntar på mitt flyg som ska ta mig hem. Saknar min säng, mina rena kläder, "ordentlig" mat, min mobil prata med mina nära och kära och annat smått och gott.

Imorgon bitti är jag framme och snälla Rileigh och Ed har erbjudit sig att hämta mig sex på morgonen. Det tackar man inte nej till efter en lång resa.

Jag hoppas din flygresa har gått bra älskling så hörs vi när vi är framme.

Jag har haft en underbar resa om man ser bort från vissa småsaker men det ska bli skönt att få komma hem.

XoXo
Love, Monika

Kommentera inlägget här: