MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

OVER THE WEEK

Kategori: VARDAGEN

Förra veckan var det som sagt inventering på jobbet och fasen vad duktiga vi är, 32 000 plagg fixade vi på 12 timmar. Ingen slår trion på Gina, bring it i så fall! Hahaha, nä men åter igen klarade vi det galant oh det känns så skönt efteråt då man verkligen gått igenom alla hyllor och backar och vet att man går därifrån med städade hyllor, underbart.

På tisdagen var jag och Sambon på IKEA hela eftermiddagen och valde ut nya bäddmadrasser och lyckades äntligen hitta det vi var ute efter, dvs mjuka. Jag har alltid letat febrilt över att hitta "hotellsängar" som jag sover "prinsessan på ärten"-bra på och detta var det närmaste vi kom. Vi är inte riktigt där än men en dag ska det bli mitt. Några tips på sköna "hotellsängar" tas gärna emot.

I onsdags var jag helt slut, tröttare än tröttast och mycket på grund av att jag legat vaken hela natten efter hemsa mardrömmar som verkade aldrig vilja ta slut. När jag väl lyckats somna vid sju på morgen gick min morgonpigga sambo upp och skulle ha sig på nedervången så det blev inte mycket sömn denna natt utan det fick bli en låååångpowernap under dagen. När jag vaknade grejade jag lite här hemma med tvätt, städ och solade faktiskt. Jag saknar solen så sjukt mycket och var tvungen att pigga upp mig själv lite.

På torsdagen efter jobb gick vi från jobbet på bio och såg inget mindre än näst sista filmen, twiligt saga! Så himla bra, jag har i och för sig inte sett 3:an men det gick bra ändå! =)



På fredagen var det dags för "kräftskiva", lite sent kanske men gott är det. Jag hade bakat chokladcheescake som blev en flopp, enligt mig själv, men det gick ner. Vi spelade "Alias" och vi skrattade sjukt mycket då det är intensivt men sjuukt roligt spel. Lite väl sent kom vi på att vi skulle ut också dock blev det bara jag, boss, malin och natascha som gick ut till babel. Vi fick dansa av oss en halvtimme innan det blev hemgång, inte jätte roligt så det var lika bra att kila hem. Med en kebab i högsta hugg tog jag och natascha taxi hem och somnade halvvägs ner i sängen.


I lördags var jag faktiskt ledig och tog det lugnt på förmiddagen för på eftermiddagen var det nämligen dags för den årliga gåsmiddagen hemma hos sambons pappa. Maten var god och det blev lite bus med småbarnen och lek i poolen. Vid åtta var man hemma och hoppade tillbaka till mjukis och tittade på 3:e delen av twiligt sagan och bakade scones som blev en hit för grabbarna som tittade på fotboll.

Söndag var jobb som vanligt och efteråt gick jag hem till brodern min som precis flyttat och hjälpte honom packa upp ur flyttkartongerna och organiserade där hemma eftersom han är som han är och jag, organisatören, tycker det är så jäkla skoj, ibland undrar man om det är något fel på mig. =)

Nu ska jag ut med vippen innan läggdags! Öppnar i morgon! Puss på er sötnosar
Kommentera inlägget här: