MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

LOUNGE DECORATION

Kategori: VARDAGEN

Godförmiddag!

Ja jag vet, änu en gång en dålig uppdatering men vad fasiken! :)

Det nalkas påsk och våren är nog här trots att det snöande i veckan?! Jag får bara hoppas på att värmen är här för att stanna för att min bränna bleknar bort för varje dag som går, den lilla jag har! Vad har jag hittat på sen sist då? När jag inte har jobbat så har jag tänkt så det knakar om hur jag ska göra om här hemma. Jag ska börja med vår innegård, loungen. Jag har länge varit inspirerad av orientalisk stil och vill nu hänga upp tyg på taket på loungen. Jag har letat ihjäl mig på internet om vilket tyg som passar och de tygerna man bör ha kostar alldeles för mycket och har därför letat budget alternativ. Det jag har hittat är fiberduk och odlingsväv (som man använder i blomrabatter) men när jag tittade på dem var det inte riktigt som jag ville, det hade kunnat gå men jag envisas med att det blir finare med tyg. Därför åkte jag ill IKEA och hittade gardiner som jag ska använda mig av.



Lite inspirations bilder


Får se hur det blir med tyget från IKEA, som är vita gardiner, tänkte även köpa till färgglatt tyg kanske i två olika färger och mixa in det i taket, smat färgglada kuddar och en lampa jag ska fästa i taket!

Har ni några ideer, tips eller bilder, dela gärna med er!
Kommentera inlägget här: