MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

MY LAST FEW DAYS

Kategori: VARDAGEN

Oj vilken vecka jag har haft, intensiv, kreativ och rolig. Förra veckan när jag var ledig passade jag på att bygga om lite i tvättstugan och skaffa skåp istället för trådbackarna vi hade, mest för att utnyttja varje yta och för att få mer förvaringsutrymme. Jag fullkomligt älskar min nya tvättstuga, hur mna nu kan göra det ;-)
Förra veckan var vi även på middag i Helsingborg på gourmet restaurangen Gastro. Avsmakningsmenyn bjöd på

* Ostron * Stenbitsrom * Gårdsgris * Pilgrimsmussla * Havskräfta
* Sparris * Färskpotatis * Kanin * Lamm * Citron * Rabarber

Var det gott? Gudomligt....
Blev jag mätt? Välfylld och otroligt tillfredsställd.


Vet inte om jag har berättat om vår nya inneboende....nämligen katten Jinx (liknar katten i slökten är värst) som nu har bott hos oss i över fem veckor. Han kommer inte ut från innergården dessvärre på grund av höjden på väggarna runt om och dessutom är han en vildkatt och livrädd för oss. Han bor under vårt trädäck och kommer ut lite då och då och när vi ger honom mat. Jag gillar verkligen inte katter eftersom jag är rädd för dem och jag vill få ut honom så fort som möjligt. Han utför sina behov vid vår utgång och det luktar för jäkligt.
Oavsett har vi nu fått låna två stycken fällor som jag ställt ut på gården men det hemska är att jag misstänker att han har dött. Under dessa veckor som han har bott hos oss ser man honom ute på gården några gånger om dagen men nu har det gått tre dagar som han inte har synts till. Vad ska man göra? Kommer han inte ut tills på söndag får vi skruva upp trädäcket för att se. Visst att han kanske har tagit sig ut men hur? Väggarna är alldeles för höga! Det sista jag vill se är honom ligga död under vårt trädäck. Usch!

Helgen fram till onsdag bestod av jobb och personalmöte vilket alltid är lika trevligt och avslutades med en stros på stan med tjejerna. :) På lördag dvs imorgon ska vi nämligen till köpenhanm, 9 stycken, och spana in köpenhamns uteliv. Super trevligt och super excited är vi alla!

Igår blev det en spontan utgång på Stortorget och det var jäkligt roligt med Ana och avslutades sent in på natten, men attans så trevligt och roligt. Idag när vi vaknade mös vi lite i soffan och käkade lunch på Vespa och strosade på stan. Imorgon är det åter till jobb och sedan är det PARTY! :D


Kommentera inlägget här: