MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

I´M RUNNING LATE

Kategori: VARDAGEN

God förmiddag

Kom precis på tåget upp mot Göteborg men fasiken vilken stressad morgon jag har haft, inget ovanligt med andra ord. Pust!!!!

Igår var det meningen att jag skulle jobba men jag tog ledigt eftersom jag hade problem med min maskeradkostym. Vi fick in en svart body på jobbet och tänkte direkt att jag skulle kunna vara silk spectre i alla fall om jag skulle sy ihop den själv. Jag köpte de gula tightsen och sen har jag en gul tröja sen innan hemma och tänkte då trä på den svarta bodyn över efter att jag hade sytt om den. Jag prövade min idé men icke sa nicke, såg ut som en missbildad kyckling på påsk, haha! Det lade jag ner direkt och blev lika förtvivlad igen eftersom paniken började växa inombords.

In på nätet för att leta efter inspiration och bestämde mig efter många om och men att jag istället skulle satsa på att vara wonder woman. Jag hade beställt en mimmi dräkt men var inte säker på att den skulle komma hem i tid så igår var jag på stan hela dagen med Ana och irrade omkring som yra höns fram och tillbaka i alla butiker. Jag hittade det jag skulle och behövde och vid halvsju började jag sy kostymen. Inte nog med att jag hade glömt saker som sytråd, textillim, textilpenna och guldfärg (4 ggr på en kvart var jag inne på Panduro Hobby) så visade det sig att min symaskin låg i vatten i källaren då vi har haft en läcka. Det började inte bra med andra ord.

Efter att flera liter runnit ut ur min symaskin lyckades jag rädda den genom en massa papper och fön, haha, underbart! Den hackade lite men jag lyckades sy det jag skulle sy!



När jag var färdig hann klockan bli tolv så det var bara till att gå ut med vippen och lägga sig. Vaknade åtta i morse för att jag skulle packa, ladda över musik och filmer till ipaden men efter 2 timmar fick jag ge upp för det ville inte föras över, så lagom irriterad var jag. Hoppade snabbt in i duschen och inser att mitt tåg går om 40 min och då har jag inte packat än. Slängde ner lite skit i väskan + mina maskeraddräkter och stack iväg. Gick in på Espresso house och köpte mig frukost men på perrongen välter min chai över min väska, sjukt lack och precis då kommer tåget.

Så åter igen, sitter på tåget utan dricka med torr macka men det viktigaste är att jag är på väg upp, haha, efter många om och men. Mimmi dräkten är faktiskt med i väskan ifall jag skulle ångra mitt val av wonderwoman!

Nu ska jag titta på film! See you later!
Kommentera inlägget här: