MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

MALLORCA, BIRTHDAY, MIDSOMMAR, HAPPINESS

Kategori: VARDAGEN

Varje gång en stor helg börjar närma sig får folk panik och ringer runt till varandra och frågar vad man ska göra eller väntar till sista minuten på att osa för att det kanske dyker upp något roligare. Detta året skippade jag allt trams och stress och tog en snabb visit till de varmare breddgraderna, Mallorca med S hans syster och hennes sambo.
 
Torsdag kväll tog vi flyget till Mallis och landade rätt sent. Fredag morgon, midsommar, vaknade man hur pigg som helst och på ett strålande humör, solen sken och det var varmt redan sju på morgonen. Jag och sambon åkte iväg och handlade hem frukost till alla och dukade fram på balkongen. Där njöt vi av att dricka nypresad apelsinjuice, nybakade baguetter med varma solstrålar på oss. 
 
Vi gick ner till stranden, solade, badade och drack sangria i lagom mängd, varför är det så gott? Jag som inte ens gillar rödvin.
Efter stranden packade vi ihop våra saker, gick hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Vi tog bilen till Porto Pi och åt middag vid hamnen och spanade in alla lyx yachtar vid sidan om. Innan hemfärd gick vi till ett ställe som heter Cappoccino och åt de sjukaste desserterna och njöt av varandras tillvaro. 
 
 
 
Lördag var det en speciell dag för att det var min B I R T H D A Y!!! =) Jag älskar att fira födelsedagar oavsett om det är min eller någon annans, speciell känsla att dela med sina nära och kära. 
Dagen hade verkligen inte kunnat börja bättre än att åka ut till vattenlandet och leka av sig. Det är ett måste för vattenälskare - oavsett ålder! Där finns allt möjligt som kittlar i maggropen; åka badringar med "fritt fall"-känsla, åka badringar i stora rör etc. Det skrattades och tjoades glatt och vi alla hade sinnes sjukt roligt.
 
 
 
Efter vattenlandet åt vi lunch inte långt ifrån oss och satt där i några timmar innan vi tog oss tillbaka hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Middagen åt vi inte heller långt ifrån oss på restaurang, Louis, där köttet tillagades på din egna tallrik, lite fondue fast på tallrik istället för i buljong/olja. Riktigt gott. 
 
 
 
 
Kvällen avslutades på ett hotell vid stranden med var sin coctail vid stranden. Kunde inte önskat mig en bättre födelsedag och var supernöjd och super trött när vi väl lade oss i säng. Söndag och sista timmarna spenderade vi på ett litet hotell som tidigare varit ett hostel, vid deras schyssta pool och latade oss innan det var dags för att åka hem. 
 
 
 
Kort men jäkligt underbar resa jag sent kommer att glömma med mycket värme, skratt och kärlek. 
Kommentera inlägget här: