MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

BEYOND GONE

Kategori: VARDAGEN

Nu är man hemma efter en fantastisk helg i Stockholm. När jag landade i Fredags mötte jag upp sambon på Centralen och checkade in på hotellet. Vi begav oss snabbt ut på stan och åt lunch samt strosade lite på stan. Vi mötte upp hans mamma och åkte till Söder och fikade på Saluhallen men en varm kopp te och njöt av det underbara vädret.

På kvällen fick jag för mig att göra spraytan (hahaha, jag vet but hey, that´s me), en rolig grej och sedan var det snabbt hem för ombytte då vi skulle möta upp vänner och äta middag på Folkbaren, otroligt god mat, rekommenderas varmt. Senare gick jag och Matilda vidare till Marie Laveau för en liten drink och lite dans. Precis som en Fredag borde vara.

På lördagen mötte Matilda upp oss på Hotellet för lite frukost och sedan tog vi den nya spårvagnen ut till Djurgården för en promenad. Dit ska jag definitivt flytta när jag blir "stor & rik", haha, vacker natur och vackra hus, fantastiskt ställe helt enkelt. =) Vädret var makalöst fint, solen sken, vindstilla och alla dessa höstfärger som omringade oss gjorde att man ville att det skulle vara för evigt.

Jag och Matilda stack in till stan efter promenaden och var shopping sugna, men ingen av oss hittade något =(. Så kan det gå ibland.

På kvällen möttes vi upp igen och åt på Mamas & Tapas på Söder och bara mös med god mat och Sangraia som slank ner i magen lite väl snabbt.

Söndagen checkade vi ut efter att ätit frukost och köpte pressent till sambons kusin som fyllde år och som vi skulle på kalas till. Vi mötte upp hans mamma igen och samåkte till Gondolen tillsammans. Kalaset höll till längst upp med en utsikt över Stockholm som heter duga. Synd att det började regna och var disigt annars hade jag kunnat ta fina bilder. Men lycklig över att vi hade så fint väder hela helgen så inte ska man klaga.

På kvällen var det dags att ta flyget hem och vi var hemma runt halv elva och slocknade i sängen strax därefter.



PS. Vet att bilderna är lite konstiga men fråga mig inte varför!


Helgen bjöd precis på det jag behövde, fint väder, god mat och bästa sällskapet. Om två veckor sticker jag upp igen för att fira Matildas 27 års dag med Ana och jag längtar redan!

Kommentera inlägget här: