MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

THERE WAS SOMETHING SO PLEASANT ABOUT THAT PLACE

Kategori: VARDAGEN

Juldagen, vad ska man säga?! Årets bästa utekväll!! Det håller nog alla med om.

Dessvärre är situationen för mig lite mer annorlunda om man jämför med mina vänners. Vår REA börjar den 26e december vilket innebär att vi måste vara på jobbet 07.00, märka och hänga om i butiken. Förra året stannade jag hemma fr att jag kände på mig att jag inte skulle orka med att vara ute för att sedan 3 timmar senare gå upp och jobba. Även detta året var jag väldigt tveksam till att gå ut men efter ett snack med min bror var jag på platshemma hos honom. Det var snabbt hem och duscha efter jobb, hade bara 35 min på mig och det hann jag fan ta mig. Om man vill så kan man even though we´re talking about me! Haha.

Väl på plats bjöds det på lite drinkar och häng med grabbarna innan vi tog taxi till årets fest hos "Alf". Det är ju såååå obeskrivligt roligt att vara ute denna afton eftersom alla, ALLA är verkligen hemma och ute och umgås, hur underbart är inte det?! Jag hade kommit överens med Danne om att vi skulle ta oss hem innan tolvslaget då även han började kl sju. Jag hade till och med tagit på mig låga skor för att försäkra mig om att jag inte skulle ut och  dansa eftersom det aldrig finns ett stopp för min del när dans skorna är på.

Festen bjöd på många skratt, mycket dans och alldeles för många drinkar för att jag skulle vara på plats 07.00 dagen efter men det var värt varenda liten minut. Innan tolvslaget ställde sig "Alf" på bordet och talade om surprisen för kvällen och det var att det var en buss som stod utanför och skulle köra oss vart vi ville. Samtliga gick mot hallen och klädde på sig och in på bussen som faktiskt körde oss mot Tengan. Nostalgi på hög nivå! Haha. Väl inne kom jag ju igång och ville inget hellre än att stanna. Efter 40 min var det dags för att hoppa på bussen igen som skulle vidare in till malmö men där fick jag faktiskt hejda mig själv och ta mig hem.

Mötte upp sambon som var på Stortorget med grabbarna, pussade varandra god natt och slocknade i sängen. Någon timme senare våldgästas jag av ingen mindre än kalastoppade Matilda som fick för sig att det var världens bästa idée att säga hej till mig. Ovetandes om att jag skulle upp 2 timmar senare försökte hon få livstecken fårn min sida men var tvungen att ignorera henne bara på grund av att jag verkligen skulle upp snarare än snarast.

När de väl gått, sambon följde henne hem, gick jag upp och fick i mig en macka och gick upp och lade mig igen.




Kärt återseende med Josse



Istället för att göra det man ska på toaletten kan man sysselsätta sig med golf...i måååånga minuter! ;)



Mkt folk...



Kära Boboo



Efter många drinkar...


Alf tar plats på bordet....


Tror ni att jag kom till jobb i tid???? Icke sa nicke, 07.02 tittar jag på klockan ocg drabbas av panik. Klär på mig, borstar tänderna och slänger mig iväg i bilen och 07.22 var jag på plats!



Borde jag ha kört bil????? ABSOLUT INTE!



Men fasiken vad roligt jag hade och jag hoppas ni alla andra hade lika roligt denna kväll, på återseende gott folk!




/M
Kommentera inlägget här: