MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

XMAS TIME

Kategori: VARDAGEN

Julafton börjar alltid med jobb för mig och jag måste erkänna att jag faktiskt gillar det, fast vi inte får lyssna på julmusik på jobbet! :)

Det är alltid lugnt och harmonikst att jobba på julafton, de som kommer in är de som är ute efter sista minuten julklappar och grabbarna köper ju alltid presentkort och de syns på mils avstånd, haha! Efter jobb tar jag bilen och hämtar upp min mormor och min moster samt hennes barn och kör hem till mamma och papppa där min familj väntar, glada som små barn.

Detta året hade jag visserligen glömt tomtens klappar och fick köra hem om efter att jag lämnat av de andra hos mor och far. När jag kom tillbaka var alla vrål hungriga och vi satte oss till bords direkt och högg in i maten. Enligt den katolska tron äter man inte kött på julafton men eftersom jag bott här hela mitt liv kan jag inte tänka mig en dag utan kött hade min underbara och snälla mamma stekt prinskorvar och köttbullar till mig. Överlag är jag inte förtjust i julmat men det slinker alltid ner något gott i magen och inte troende heller för er som undrar.

Halvvägs in i maten började mamma bli ivrig och ville öppna upp tomtens julklappar, hon blir verkligen som ett barn på julafton, haha och det var bara att sätta sig i soffan och vänta och se om man varit snäll eller inte.




Finaste tomte mor =)



Glad broder i rosa strumpor, only he can! =)



Ibland lyckas även tomten lura en... :)



Mormor blev glad för sina klappar



2 generationer



Diskussion king mina nya fina tallrikar



Kompletterade min kitchen aid med en dualit mixer


Längtar till den dagen jag kan få bjuda mina vänner på dessa... =)


Efter julklapps öppning kom det mera mat och man sitter och små äter in på småtimmarna tills man mår sjukt illa och hos oss känns det som att maten aldrig tar slut. Senare på kvällen började brojan, efter några groggar för mycket, dansa med till olika youtube klipp och bjuda lite väl mycket på sig själv, hahaha! Kan inget annat än älska det och honom.

Strax därefter kom sambon och mös med oss innnan vi begav oss hem med brojan där de delade på några öl för att jag senare skulle köra hem honom runt två på natten. Vad man gör man inte för sina syskon?!


Sammanfattningsvis så var julen precis som den skulle och ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag den!
Kommentera inlägget här: