MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

VALENTINE´ S DAY

Kategori: VARDAGEN

how to make gif

Alla hjärtans dag idag vilket man knappast har kunnat missa och jag har varit ledig. Frågan är om det är mysigt eller bara onödigt kommersiellt? Är dagen skapad endast för att få affärerna ett nytt tillfälle att uppmana oss om att köpa andras kärlek? Jag är lite i valet och kvalet. Jag har aldrig fått något av någon på alla hjärtans dag och inte är jag ledsen för det och om jag ska vara ärlig så skulle jag bli gladare av en gåva vilken annan dag som helst, det är inte så att man älskar varandra mer just denna dag. Om man bara visar att man älskar någon på alla hjärtans dag känns det lagom fel, enligt mig. Älskar man någon behöver man inte en dag för att bevisa detta. Låter lagom bitter nu, hahaha!


(Jag köpte faktiskt blommar till min älskade mor för att det förtjänar hon eftersom hon är världens finaste, inte bara för att det är alla hjärtans dag utan mest för att uppmärksamma hennes fina själ)


Oavsett så har jag varit ledig idag och sov till halv elva vilket var länge sen detta hände men somnar man fyra på natten är det inga konstigheter. Jag och älsklingen har idag gjort det gamla vanliga när jag är ledig och det är att storhandla och käka lunch. Vi har faktiskt även kollat på bil (pour moi). Jag har länge velat köpa mig en bil men kommer alltid med ursäkter om varför jag inte ska göra det, men idag åkte vi faktiskt ut för att kolla på min "drömbil"   peugeot 207 cc, den är ju så vacker och sååååå girlieee! Hahaha! Me like!




Min riktiga drömbil får jag köpa mig när jag blir stor och rik.... ;)




Hur vacker är inte denna bil? När jag ser denna skönhet förstår jag männens kärlek till sina bilar för hade jag ägt denna hade jag vårdat henne som ett barn. :P



Återstår att se om det blir något bilköp eller inte, ska definitivt titta mer och sätta mig in i bil världen och innan sommaren kanske jag blir ägare till en bil för första gången i mitt liv.
Kommentera inlägget här: