MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

FÖRÄLDRAKÖRKORT?!

Kategori: TANKAR/DIKTER/ORD

Denna artikel kom upp på facebook igår, från Aftonbladet. Jag är väl medveten om att den är från 2007 men oavsett så är Annica Dahlström proffesor och har svarat på Björns Solfors frågor kring hennes omtalade bok och det hon säger är paradoxalt utan dess like. Jag blir rosenrasande när jag läser detta och kan inte riktigt förstå hur man kan uttala sig så som Annica gör, speciellt som proffesor, forskare och läkare. Hon har skrivit en bok som heter "Könet sitter i hjärnan" och man kan tycka att hon utnyttjar sin forskarroll. Har hon köpt sig titeln i samband av köp av ett cornflakes paket? MAn undrar? Jag låter er själva läsa artikeln innn jag uttalar mig mer....




Precis som om vi mammor har ensamrätt på ett barn som TVÅ människor skapat. Jag skulle aldrig vilja ha det ansvaret själv som hon skriver att vi kvinnor ska ta. Jag skulle bli galen. Vad säger hon om alla de mammor som är olämpade som mammor? För att det finns de också.

Visst om pappan skulle dö (hemska tanke) så måste man ju och så får man göra det bästa men ersätta barnets pappa kan vi aldrig göra. Ett barn behöver lika mycket sin pappa. En pappa som är borta mycket när man är liten sätter det spår. Barn behöver honom precis lika mycket, att ha två föräldrar skapar trygghet det är jag säker på eftersom jag, precis som många andra, lever med två och skulle inte vilja ha en pappa som är rädd för att kramas, hålla, leka med mig bara för att han inte är "lämpad som far".

Annica Dahlström borde skämmas för sitt uttalande och kanske fråga sig om det hon säger är rimligt?! Detta är förtal och ärekräkning för ett helt kön. Om hon är en mor själv tycker jag fan synd om hennes barn och hennes man som antgligen inte ens fått titta åt barnens håll förrän de är gamla nog och kanske undrat vad denna man som finns i deras omgivning har där att göra. Skamligt!


Kommentera inlägget här: