MY DAY, MY LIFE, MY JOURNEY

GROUPON

Kategori: SHOPPING

Många har säkert hört talas om Groupon och för er som inte har det så är det en hemsida (finns även som app) där de erbjuder olika saker till rabatterade priser. Detta är kanon om man frågar mig och jag har redan köpt mig två deals. Super nöjd!

Första dealen jag gjorde var att köpa mig en permanent hårborttagningskur à 18 tillfällen. Jag har varit och beställt min första tid som är i nästa vecka och jag får se vad det egentligen innebär och hur jag ska gå vidare med detta. Spännande!

Min andra deal gjorde jag genom att köpa mig en två veckors resa till Phuket, Thailand. :P Åh, I can´t wait. Det är inte många dagar efter skidsemestern och det ska bli underbart att få komma iväg till värmen, strand, hav, god mat, äventyr och andra roligheter.


Sist jag var i Thailand var 2005 med Alexandra, strax efter tsunamin, och jag kommer ihåg att våra föräldrar vädjade om att inte åka men vi lovade dem istället att vi inte skulle ta oss till östra sidan utan istället hålla oss till västra sidan vilket blev bra. I samband men tsunamin blev Phuket näst intill bortspolad och det ska bli spännande att se hur de har återuppbyggt staden från något så hemskt och där tusentals människor omkom. Vänner som har varit där i efterhand säger att man inte kan föreställa sig att det skett en naturkatastrof så fint och snabbt de har byggt upp staden igen vilket glädjer mig. Jag ångarar idag att jag och Alexandra inte ställde upp som volontärer men jag antar att vi var för unga och rädda för att inse att folket verkligen behövde all hjälp de kunde få.

Väl nere hoppas jag på att åka runt till de olika närliggande öarna, gå på marknader, besöka apsafarit och skänka pengar, gå på thai-boxning, gå på massager, tatuera sig kanske? :P Vi stannar till i Bangkok på vägen hem där vi har ca 10 timmar på oss att shoppa lite och det ska bli riktigt roligt!

Denna resa är ju som sagt väldigt efterlängtad så nu ska jag in på nätet och shoppa lite sommar tunikor, färgglada skor, shorts och annat piffigt.
Kommentera inlägget här: